Savesta astiaksi -lehti

Savesta astiaksi- lehti ilmestyy kaksi kertaa vuodessa, jouluksi ja juhannukseksi. Se sisältää opetuskirjoituksia sisäisen parantumisen alueilta, todistuksia henkilöiltä, jotka ovat saaneet kokea sitä omassa elämässään sekä Betania-kodin ja Rauhala-kodin kuulumisia.

Lehden hinta on 7€ ja sen voi myös tilata. Vanhempia lehtiä on myös saatavissa, hinta 1€.



Jeesus meidän puolellamme

“Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi Hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka Hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin Hänen kanssansa? Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja Hän on Jumalan oikealla puolella, ja Hän myös rukoilee meidän edestämme. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? Niin kuin kirjoitettu on: ’Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina’. Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton Hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” (Room.8:31-39)

Isä Jumala, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki on täysin ja kokonaisvaltaisesti meidän puolellamme. Ei ole mitään vaihteen varjoja Hänessä. Hän on läpikotaisin hyvä, ja Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Sen tunteminen, että tämä Kolminaisuus on meidän puolellamme, on yksi meidän kristinuskomme hämmästyttävimmistä ja voimallisimmista totuuksista.
Ja Hän ei ole meidän puolellamme vain teoriassa ja periaatteessa. Ei, Hän on intohimoisesti meidän puolellamme. Niin paljon, että Jeesus Kristus, meidän ylipappinamme, elää ikuisesti rukoillakseen meidän puolestamme, niin että me voimme vastaanottaa ja elää kaikissa siunauksissa, jotka Hänen ristillä täyttämänsä työ sai aikaan meille.
Tämä on lohduttanut minua synkimpinä aikoinani ja tuonut niin paljon rauhaa sydämeeni, kun olen mennyt elämän myrskyjen läpi. Se on parantanut minun rikkinäisyyteni ja tuonut minulle lohdutusta kivussani. Jumala on minun puolellani. Hän rakastaa minua, ja Hänellä on suunnitelma minun parantumiselleni, ja Hän on luvannut antaa minulle tulevaisuuden ja toivon!

Jeesus antoi kaiken
Kuinka paljon Hän on meidän puolellamme, voit kysyä.
Katso vain ristille ja näet sen! Hän on niin paljon meidän puolellamme ja rakastaa meitä niin intohimoisesti, että Hän antoi kaiken, mitä Hänellä oli. Hän antoi koko elämänsä lunastukseksi tuodakseen sinut takaisin itselleen, ja sitten Hän lupasi, ettei koskaan jätä eikä hylkää meitä. Hän pelastaa meidät rikkinäisessä tilassamme, mutta koska Hän haluaa nähdä kärsimyksensä hedelmää, ei ole Hänelle tarpeeksi jättää meidät siihen tilaan. Niin pian kuin joku pelastuu, Pyhä Henki alkaa välittömästi viedä eheyteen, ennalleen asettamiseen ja vapauteen, minkä takia Hän kärsi, kuoli ja nousi kuolleista, että voisi antaa sen meille.

Joskus voi olla hyvin vaikeaa elää, ja me menemme läpi epätoivon, sairauden ja rikkinäisyyden aikoja, mutta Jumala ei jättänyt meitä siihen tilaan vaatiakseen, että me olisimme kyllin lujia selviytyäksemme itseksemme. Ei, ristillä Hän astui meidän pimeyteemme, tunsi meidän epätoivomme ja samaistui meidän rikkinäisyyteemme.
Toisin sanoen, Hän kohtaa meidät meidän pimeydessämme ja parantaa meidät kulkemalla kanssamme sen läpi, koska jopa ennen kuin olit syntynyt, Hän oli jo tuntenut kipusi, itkenyt sinun kyyneleesi ja ottanut kaikki sidonnaisuutesi painot päällensä, niin että sinä voisit löytää parantumisesi ja vapautesi Hänessä.

Suuri pelastus
Ja Hän on todella innokas, että sinä saat sen. Jeesus Kristus täytti kaiken sen ristillä, ja Pyhä Henki paljastaa yhä enemmän sinulle, kuinka suuren pelastuksen Hän antoi sinulle, ja se on kaikki heijastusta Isän rakastavasta sydämestä.
Jeesus Kristus on elämän valo, ja Hänen rakkautensa palaa niin voimakkaasti ja loistaa niin kirkkaasti, ettei mikään pimeys pysty sitä sammuttamaan, olkoon se miten suuri tahansa.

”Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. Mutta totisesti, meidän sairautemme Hän kantoi, meidän kipumme Hän sälytti päällensä. Me pidimme Häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja Hänen haavainsa kautta me olemme parannetut.” (Jes.53:3-5)
”Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei käsittänyt sitä.”(Joh.1:4-5)

Hän ei luovuta
Hän haluaa, että sinä tulet parannetuksi ja ennalleen asetetuksi, ja jopa nyt, kun luet tätä, Jeesus rukoilee sinun puolestasi. Ja Hän on hyvin kärsivällinen Jumala. Joskus me epäonnistumme tai teemme tarpeettomia mutkia elämässämme, ja sellaisina aikoina me voimme tulla kärsimättömiksi ja pettyä itseemme. Mutta Jumala ei ole niin kuin me, Hän on kaikkein kärsivällisin ja ystävällisin persoona koko maailmankaikkeudessa. Hän ei koskaan luovuta, ja koska Jeesus vapautti sinun parantumisesi ja vapautumisesi ristillä, Hän ei koskaan luovuta sinun suhteesi. Jos sinä olet väsynyt ja tunnet, että kaikki on menetetty. älä luovuta, koska Jumala on sinun puolellasi, ja Hänellä on aina ratkaisu ja tie ulos valmistettuna sinua varten. Opettele luottamaan Kristuksen täytettyyn työhön ja löydä lohdutus siinä ihmeellisessä totuudessa, että Jeesus Kristus haluaa nähdä kärsimyksensä hedelmän, ja parantuminen ja ennalleen asettaminen on suuri osa sitä, mitä Hän kärsi voidakseen antaa sen sinulle!

Valtavasti Siunausta!
Martin Reen